Episode 3 I just want to say that I love you

- Asså Beleey
- Vilket sorts te blir de då? Hörde man mamma säga, och man hörde hennes fotsteg dom var påväg in mot köket.
- Juan, älskling jag lovar de är lungt.
Sa jag snabbt innan mamma hann komma in i köket. Mamma tittade på oss och höjde ena ögonbrynet.
- Är det något fel?
Hade lust och säga till mamma, att allt är fel,att jag inte orkar med allt längre! Att jag vill att allt ska bli bra igen. Inga mer tabletter,inte gå och köpa nya peruker och nya sjalar ganska ofta nu,men fram för allt inga mer besök på sjukhuset. Men till svar sa jag bara
-Nej då mamma,oroa dig inte.
Jag reste mig upp och gav henne en snabb puss på kinden.
- Juan kan du hålla koll på vattenkokaren, jag ska gå och byta om lite snabbt bara.
- Ja då. Sa Juan.
Jag gick ut ur köket och gick in i mitt rum,jag bytte om till min babyrosa mjukisdress. Så otroligt skön och mysig den är. Jag satte sedan på mig mina rosa Hello Kitty tofflor och gick ut ur rummet och in i köket.


När jag kom in i köket kollade både mamma och Juan på mig.
- Ha-ha.Ehm..okej. Hej?
Juan och Mamma brast ut i skratt. Jag log bara och gick och satte mig på stolen brevid Juan.
- Meh,Juan du har inte ens rört vatten kokaren? Sa jag och tittade tröttsamt på Juan.
- Du sa inte att jag skulle hälla upp vattnet i kopparna,du sa bara att jag skulle hålla koll på de?
- Ha-Ha! Men du fatta vad jag menade!
Juan log bara lite elakt. Han gav mig en kyss,som sedan ledde till ett strul.
-Hmmm.. Ursäkta mig..
Jag knuffade bort Juan lite lätt och vi båda tittade på Mamma. Hon skakade bara på huvudet, sen började hon skratta,vi alla skrattade.
Jag reste mig upp och gick och fyllde kopparna med vatten och la en te påse i varje kopp. Jag tog fram mariekex ur skafferiet, och hällde de i en skål. Sen la jag kopparna och kexen på bordet.
-Kan inte vi spela poker? Sa mamma. Mamma? Poker? Hon har alltid sagt att hon tycker de är tråkigt. Jag tittade på Juan. Han nickade bara, då förstod jag att han var trött,och orkade inte svara. Helt ärligt så orkade inte jag heller spela, men bara för mammas skull, när hon är lycklig,så är jag lycklig. Vi spelade en stund sen blev vi alla trötta. Mamma reste sig upp från bordet hon gav mig och Juan en varsin puss på kinden,sen gick hon och la sig. Det känndes så bra att se att mamma älskade Juan. Juan var min första pojkvän,eller okej,dagis och i ettan och tvåan hade jag några ,men de räknas inte.
Jag och Juan satt kvar en stund vi drack upp det sissta av vårat te,sen gick jag in i badrummet med Juan efter mig, jag tvättade av mig sminket som jag hade suttit och fixat innan min balett audition skulle börja. Jag tog av mig lösögonfransarna också, sen kastade jag de. När sminket var borta borstade både jag och Juan tänderna. När de var klart gick vi till mitt rum och la oss i sängen,jag orkade inte byta om till pyjamas fick sova i min mjukisdress. Juan orkade inte heller byta om.Han sov bara i mjukisbyxor.
- Godnatt min ängel. Juan gav mig en lätt kyss, sen somnade vi.

Nästa dag vaknade jag av att mamma satte på "Svenska nyheter" som hon tittade på hela tiden.
Jag vände mig om mot Juan,han små snarkade,han är så gullig han är när han sover! Jag reste mig försiktigt upp ur
sängen, så att jag inte skulle väcka honom. Jag gick in i vardagsrummet och satte mig brevid mamma i den 
becha soffan.
- Godmorgon shawtie! Sa mamma.
- Godmorgon. Svarade jag snabbt sådär. Jag försökte klämma fram ett leende,men det gick verkligen inte
tröttheten tog över.
- Du beleey,jag hade tänkt mig och vi kunde bara du och jag åka in till stan,ta ett fika och köpa lite vänner
till din garderob? Mamma och sina tråkiga skämt.. De har alltid vart så. Sen jag var liten har alltid mamma skrattat
åt sina egna skämt. Men jag skrattade bara åt att de var så tråkigt, och för att vara snäll.
- Ha-Ha. Jo men visst! 
- Vad bra, för mår jätte bra idag! Imorgon blir det sjukhuset...
Allt blev heltplötsligt tyst.. Fan.. Mamma,var hon tvungen att nämna det där sjukhuset? Blev på dåligt humör.Men 
jag visade inte det,ville inte förtöra min och mammas dag. Mor och dotter dag. Det var så längesen vi gjorde något
tillsammans ,jag och mamma. De har alltid vart alltid vart så att vi ska gå och köpa nya peruker eller gå och köpa mat.
Jag ser verkligen framemot dagen. INGEN skulle bara våga förstöra den. Strax efter min och mammas tystnad kom Juan 
in i vardagsrummet. 
- Ni kunde ju inte ha snackat bara lite högre? Sa juan sarkastiskt.
Jag och mamma kollade bara på varandra och vi brast ut i skratt.
- Ha-Ha vi viskade ju nästan? Juan ska alltid komma med ursäkter när han vaknar varje morgon. 
- Jo men visst. Sa Juan.
- Men kan jag ta en dusch? Sa Juan.
- Jaja, visst men jag och Beleey ska åka till stan snart, så du får skynda dig lite.
Mamma fick bara ett nick till svar från Juan. Jag tog fram en handuk och gav den till Juan.
Hans  handduk var en barbie handduk som jag hade haft ända sen jag var fem år.
-Men vafan Beleey, barbie?
Jag små flinade och lipade bara.
Juan vände sig om och gick in i badrummet. Han duschar alltid så snabbt, efter tio minuter var han klar. Han tog på sig ett par jeans och en vit tröja.
- Vi ses imorgon i skolan sötnos.
Sa han och gav mig en kyss. Efter det tog han på sig sina skor och gick ut.



Jag känner mig lite duktig sådär som har gjort hela tre episode! Haha, men nu har min underbara vän gjort fruktsallad
som vi ska äta nu. 
Peace out!

Kommentarer
Postat av: Victor Jägerholm - Gaylifet i Jönköping

Hahha ja orkar seriöst inte de nu är astrött o kommer bara att bli tröttare :O

2011-04-14 @ 16:49:07
URL: http://gaylifet.blogg.se/
Postat av: MIKISHOW

Mysig header!,

Hure läget?

2011-04-14 @ 16:58:49
URL: http://mikishow.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ska ni skriva den till en bok sen? :)

2011-04-14 @ 17:38:07
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: lovisa

ha en fin dag :)

2011-04-14 @ 18:14:12
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Marina

Skit bra

2011-04-14 @ 21:17:53
Postat av: joel

Hejsan,

Jag arbetar med en sajt som vill sprida kunskap om ökad säkerhet på datorn och personlig integritet på nätet. Detta är användbar kunskap för bloggare, som dig. Därför kan du hjälpa oss att hjälpa dig och andra, genom att länka våran sajt. För detta kommer du få två trisslotter som tack för hjälpen.



Tack på förhand

/ Joel

2011-04-14 @ 23:44:28
URL: http://mjukvara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0