Episode 5 I just want to say that I love you

- Beleey är du klar? Jag vill också duscha.
- Jaja, vänta, jag ska bara byta om.
Jag reste mig upp ur badkaret, mina fingrar såg ut som russin, eller det gjorde de nästan alltid efter att jag hade duschat/badat. Jag satte på mig min badrock och mina Hallo-Kitty tofflor, sedan gick jag ut ur badrummet. Jag sa godnatt till mamma, sen gick jag och la mig i sängen och smsade med Juan. Han var inte alls som han brukade vara varje kväll. Han brukar ringa mig och prata med mig i telefon tills jag somnar, men han hade inte ringt än, och klockan var redan elva på natten. Jag knappade in hans nummer på min mobil och ringde.
- Hallå?
- Hej, asså, jag kan inte sova kan du snacka?
- Nej.
- Jaha... Men har det hänt något?
- Men nej, jag vill sova. Hejdå älskar dig.
Sedan la han på, jag hörde inte ens att han sa älskar dig hörde bara någon som mummlade, men helt ärligt så orkade jag inte bry mig längre, om han vill vara dryg så får han vara det. Det kanske är bäst om jag snackar med honom i skolan imorgon. Eller om hans ens vill snacka?
Jag lade mobilen på det lilla bordet brevid min säng, sedan somnade jag.


Jag vaknade av att min väckarklocka ringde runt sex tiden. Men som vanligt tryckte jag på snooze en halvtimme fram. Jag låg en stund kvar i sängen, jag älskar att dra mig i sängen varje morgon, så otroligt skönt. Efter en stund var jag tvungen att gå upp, annars skulle jag komma försent. Måndag morgon, hata.
Jag letade i garderoben efter något enkelt. Det fick bli gråa mjukisbyxor, ett vitt linne och en lila justinbieber kofta. Mitt hår satte jag upp i hästsvans.
Jag gick ut i hallen och in i mammas rum, jag brukar alltid väcka mamma på morgonen, hon säger att sova får hon göra i graven!
Jag knackade först lite lätt på mammas dörr,sen gick jag in i rummet.
Jag tittade på henne en stund innan jag började prata. Där låg mamma,hon hade en grå nyans i ansiktet. Min mamma, min älskade mamma, som har lovat mig flera gånger att hon aldrig ska lämna mig, och det har hon inte gjort. Mitt mål är att mamma ska bli frisk, föralltid.
- Mamma? Vakna, klockan är sju.
Jag fick inget svar.Jag fick panik, jag satte mig på sängskanten och gav henne en lätt bitchslap på kinden.
Fortfarande inget svar.
- MAMMA! MAMMA! HALLÅ?
Jag tog tag i båda hennes axlar och skakade allt jag kunde.Men hon svarade inte, tillslut tog jag hennes kudde och slog med den på hennes ansikte.
- Men vafan Beleey! Låt mig sova!
Hon vände sig om så att jag hade hennes rygg mot mitt ansikte. Jag kunde inte låta bli att skratta. Hur kunde jag vara så dum? Mamma har ju lovat mig att aldrig lämna mig.
Jag reste mig upp ur sängen och gick in i köket. Jag tog fram en skål och en sked. Jag fyllde skålen med start flingor,och med mjölk.Sen satte jag mig vid köksbordet, jag åt sakta och långsamt, jag kollade snabbt på klockan, bara för att se vilken tid jag skulle börja dra mig mot skolan.
- HELVETE!
Jag tog skålen och slängde den på diskbänken,klockan var redan tio i åtta och jag började kvart över åtta, jag fick inte komma försent, måste börja höja mina betyg. Jag halvtsprang in i hallen, jag tog min väska och satte på mig mina nya vita converse. Jag öppnade dörren och sprang mot tunnelbanan. När tunnelbanan kom gick jag in.Där såg jag någon som jag absolut inte hade lusst att se.
''Fan.. Inte Maria''
Maria är Juans ex, jag brukar alltid se henne stå och snacka med Juan i skolan. Jävla bitch, hon kollar alltid snett på mig. Jag satte mig på den närmaste bänken, jag tog upp mina koss hörlurar och dunkade jb låtar. Jag började sjunga med lite , men jag visste inte att man hörde.
'' Get the Bieber feber Dr Bieber Dr Bieber get the feber, Dr Bieber''
Jag slutade sjunga när nästan alla på tåget kollade på mig. Jag kollade bak och såg hur Maria lyfte på ena ögonbrynet, jag brydde mig inte, utan jag gick kollade ner på min ipod och bytte låt. Justins röst fick mig att känna mig trygg på något sätt.
''  Nästa T-centralen ''
Jag gick av vid t-centralen och gick till skolan, när jag var framme vid skåpen skulle jag precis börja.
- Ohja, ingen försening. Sa jag, medans jag tog ut svenska böckerna ur skåpet.
- Va? Karl med de stora runda glasögonen stod och kollade på mig så att man såg hans framtänder som dolde sig bakom de läpparna som alltid var spruckna.
I vanliga fall har jag respekt för folk som inte ser ut som alla andra, men Karl, nej förlåt men han äcklar mig. Jag tog böckerna och gick in i klassrummet. Jag sitter brevid Steffi, hon är en av de personerna som jag verkligen litar mest på,jag hade inte träffat henne på hela helgen så det var skönt att äntligen få se henne, måste berätta för henne om Juan, men det får jag göra efter svenskan. Jag nästan halvsov på den första lektionen, läraren pratade om våra prao som vi har om två veckor. Veckan efter att jag åker till PARIS! När svenskan var slut gick jag och snackade med Steffi. Jag berättade om Juan och allt, det slutade med att jag grät i hennes famn.
När det var lunch såg jag Juan, han satt där vid bordet med alla hans kompisar. Han kollade på mig sen kollade han på sina kompisar igen. Jag sprang ut ur matsalen med steffi efter mig.
- Steffi! Jag fattar inte vad har jag gjort?!
- Gumman du har inte gjort ett skit, de är han som vill hålla på, låt honom göra vad han vill just nu, vänta tills han smsar dig, du ska inte smsa han.
Steffi kramade om mig en stund innan hon sa:
- Vi slutar efter lunch idag, kommer du med hem till mig?
- Nej, asså jag kan inte.. Har massa plugg och sen har jag balett. Men du kan väl komma till mig?
- Jo men visst. Steffi log
- Men är det okej för din mamma? Steffi kollade på mig som om hon inte borde ha sagt det där.
- Asså, mamma är på sjukhuset idag.
Efter att vi hade snackat gick vi till skåpen, vi tog våra jackor och började gå mot tunnelbanan. Jag kunde se tre killar stå och bråka vid stationen. Jag såg hur det droppade blod från någon ner på marken, när vi började närma oss såg jag vem det var som och låg mot ett staket och blödde.De andra två killarna sprang iväg. Jag sprang fram och såg de där ögonen som jag älskade.Det var Juan....

Förlåtförlåt förlåt ett rätt tråkigt inlägg! Men det kommer mer. :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Fan va spännande

2011-04-15 @ 16:24:41
Postat av: Anonym

det var nt tråkigt, håller med marina:)

2011-04-15 @ 21:16:53
Postat av: mirja

ASBRA NOVELL!



http://justinbieberlovestoriies.blogg.se :)

2011-04-16 @ 14:24:22
URL: http://justinbieberlovestoriies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0