Episode 8 I just want to say that I love you

Onsdagen och torsdagen gick snabbt,jag var så taggad att jag började packa redan på onsdagen. Och på torsdagen så gick jag ut med Steffi.Vi hängde lite i stan, och tågluffade lite,och tog en massa bilder. Jag kommer verkligen att sakna henne! Min fina Steffi, min bästavän! Vi hade en liten myskväll hemma hos mig med lite chips och popcorn, vi satt och tog bilder med min webcamera,jag slängde på mig en coca cola tröja och Steffi tog en Amreikans tröja, som jag hade köpt förra året när jag var i Los angeles.Efter det kollade vi på filmen Freedom writers. En riktigt grym film! Steffi ville sova hos mig, så det fick hon göra, men jag skulle gå upp ganska tidigt på fredagen, för att jag skulle till... PARIS! Tänk,nästa dag dagar så kommer jag stå framför eiffeltornet och ta en massa bilder. Åhh längtar redan...





Jag och Steffi var uppe till två på natten, jag packade de sissta sakerna medans Steffi bombade Justin Biebers twitter
med att han ska följa henne. Hon är så söt. Efter det la vi oss i bäddsoffan i vardagsrummet och somnade till Kalle Anka, det var Steffi som ville se den,haha.
Jag vaknade av en fot som sparkade till mig hårt i ansiktet, det var Steffi, hon lyckas alltid. Jag reste mig sakta upp ur bäddsoffan för att inte väcka Steffi, jag kollade på klockan. Den var 8, vi skulle vara på flygplatsen klockan 2 och jag skulle hinna säga hejdå till Juan också, det var dags för mig och mamma att börja gå upp. Jag gick in i badrummet. Jag tvättade håret och kroppen, sen smörjde jag in mig med krämer. Jag tog hårfönen och stoppade in den i kontakten, jag fönade håret och sminkade mig enkelt, mascara och puder fick räcka. Jag gick och väckte Steffi som började klockan 9.
- Beleey, jag är skit hungrig kan vi äta något?
- Det finns mackor och flingor ta det du vill ha, men skynda dig för jag ska möta Juan om en halvtimme.
- Men åå! Stress.
När jag hade sagt hejdå till Steffi gick jag hem till Juan, vi låg i hans säng en stund och bara myste.
- Hur ska jag kunna klara mig utan dig i en hel vecka? Du fyller år om tre dagar älskling. Du kommer inte vara här på din födelsedag!
- Nej jag vet, men vi träffas ju när jag kommer hem.
- När kommer du hem?
-Jag vet inte riktigt om en vecka om tre dagar tror jag, men jag kommer fan njuta av min semester, Paris liksom.
Jaun log så att man såg hans vita tänder, de lyste upp.
När jag sa hejdå till Juan stog vi i hans hall och kramades i flera minuter, ingen sa ett ord innan jag var tvungen att avbryta allt, jag hade bråttom hem nu!
Jag sprang det fortaste jag kunde hem, när jag kom hem hade mamma redan vaknat, hon var redan klar. Perfekt!
- Okej Beleey, nu ska vi ta taxin och åka till Arlanda!
När mamma hade ring taxin och den var här, så hjälpte jag henne med båda våra väskor som var full med kläder smycken o.s.v att ta ner de till taxin. När vi var framme på Arlanda lämnade vi bagagen och sen gick vi till starbucks. Vi drack kaffe och åt en bulle var. Idag var det fredag så det repeterades en låt om och om igen inne på starbucks. Låten Friday med Rebecca Black, fan vad mamma hatade henne så det var så kul att se henne min varje gång den börjades om på nytt.
- Vilken jävla låt! Tycker du inte Beleey?
- Haha,jo men jag är van nu.
Mamma himmlade med ögonen och drack upp det sissta ur hennes kopp.
De ropade upp i högtalarna att flyget mot Paris snart skulle åka, så vi sprang tills vi var framme vid terminal 5.
När vi gick in i flygplanet satte jag mig vid fönstret, det var kallt i flyplanet.
- Mamma? Jag fryser.
Hon tog av sig sin kofta och lindade in mig i den,sen lutade hon sitt huvud mot mitt.
- Unge då, jag sa ju att det skulle bli kallt.
Nu lyfte planet. Det var påväg mot ett land som jag alltid har velat åka till med min mamma. Paris- Frankrike.
I Frankrike: Jag visste inte att vi var framme föräns jag började små studdsa på stolen, planet hade landat. När vi kom ut från flygplanet var det så varmt! I sverige var det 12 grader, men här i frankrike var det typ 18! Det blev för varmt. Jag tog av mig min skinnjacka och la in den i min bruna väska som jag gick runt och bar på. När vi hade tagit våra bagage tog vi taxin till hotellet. Paris är så vackert, lika vackert som i filmerna och i alla bilder. När vi kom fram till hotellet tappade jag nästan hakan. Jag visste att det skulle vara fint, men så stort och fint hade jag ingenaning om att det skulle vara!
- Mamma? Är du seriös?
Mamma kollade bara på mig och nickade, sen gav hon mig en stor kram.
När vi hade checkat in på hotellet tog vi hissen upp till hotellrummet. När vi öppnade dörren kunde jag inte tro mina ögon, helt sjukt. Rummet var så fint! Jag sprang direkt till fönstret för att se utsikten, det var mot eiffeltornet
- Mamma hur hade du...
Jag hann inte avsluta min mening innan mamma bytte samtals ämne, jag ville fråga henne hur hon hade råd med allt det här, men mamma avbröt mig.
- Så Beleey, Byt om nu, vi ska ut och käka, ta på dig en fin klänning, jag har en överaskring åt dig!

Det får ni veta nästa episode :) Jag orkar inte göra en till, de var den sissta för idag!

Peace out folket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0