Episode 4 I just want to say that I love you

- Ni kunde ju inte ha snackat bara lite högre? Sa juan sarkastiskt.
Jag och mamma kollade bara på varandra och vi brast ut i skratt.
- Ha-Ha vi viskade ju nästan? Juan ska alltid komma med ursäkter när han vaknar varje morgon. 
- Jo men visst. Sa Juan.
- Men kan jag ta en dusch? Sa Juan.
- Jaja, visst men jag och Beleey ska åka till stan snart, så du får skynda dig lite.
Mamma fick bara ett nick till svar från Juan. Jag tog fram en handuk och gav den till Juan.
Hans  handduk var en barbie handduk som jag hade haft ända sen jag var fem år.
-Men vafan Beleey, barbie?
Jag små flinade och lipade bara.
Juan vände sig om och gick in i badrummet. Han duschar alltid så snabbt, efter tio minuter var han klar. Han tog på sig ett par jeans och en vit tröja.
- Vi ses imorgon i skolan sötnos.
Sa han och gav mig en kyss. Efter det tog han på sig sina skor och gick ut.

Jag gick sedan in i mitt rum och tog på mig det första som jag hittade i garderoben, ett par byxor med hål i och en röd tröja och lite smycken till. Sen gick jag ut i rummet till mamma för att se om hon var klar, och det var hon. Jag tog på mig min skinnjacka och mamma tog på sig sin. Sen gick vi nerför trappan i trapphuset.
- Gud Beleey vilket härligt väder det är! En sånhär vårdag, typisk vårdag!
- Ha-Ha, jag vet!
Jag älskar att se mamma le. Vi gick en stund tills vi kom fram till stationen, och tills dess hade redan kanske fem personer stirrat på mamma för att hon inte hade något hår på huvudet. Vi väntade på tunnelbanan från slussen, när den kom tog vi den till t-centralen.
- Mamma , vi går in på Balett affären först, jag behöver en ny balett-tröja, min som jag har nu har blivit förliten, jag tror jag har gått upp i vikt!
- Men Beleey, man ser inte det, det är inte bra att vara för smal heller!
Vi gick runt i lite affärer jag köpte tre tröjor, en kofta,ett par converse,ett par jeans och lite smycken. Mamma köpte en ny jacka, och ett par klackskor. Hon sa att hon kommer använda de en väldigt speciell dag..
Efter att vi hade köpt klart alla kläder bestämde vi oss för att gå och fika på waynes coffee. Jag tog en chai latte och en stor chockladmuffins,det är så jävla gott. Mamma tog frappe och och två franska macorns kakor. Vi satte oss på en beige soffa vid ett fönster.
- Mamma?
- Yes?
- Asså, vad var det för ''speciell'' sak som du sa förut?
- Va?... Jaha! Ja , Du vet väl hur gammal jag var när jag födde dig? Jag var bara 16 år. Du fyller 16 om två veckor, och jag har beställt en resa för dig och mig.. till Paris! Men ja, jag kan avboka resan om du vill.
Jag fick stora uggle-ögon. Min mun var sådär halvöppen, jag ville säga en sak, men jag fick inte fram det. Tillslut var jag tvungen att säga något.
- Mamma?! skojjar du att du ska avboka någon jävla resa!? Mamma du är bäst!
Jag lutade mig över bordet och gav mamma, världens största kram. Hon pussade mig på huvudet, som nästan alla mammor gör. Hon viskade i mitt hår:
-Du är så fin

Vi kramades i runt en minut. Sedan ville jag dricka upp min chai latte.
- Mamma, men när åker vi?
- Juste, haha glömde säga det, vi åker nu på fredag.
Efter det satt ag och mamma i kanske en till två timmar och snackade om allt! Om alla minnen som vi har, och om allt som har hänt.Efter det gick vi runt i stan ganska länge tills vi märkte att vi hade gått i cirklar, så vi bestämde oss för att ta tunnelbanan hem igen. Jag nästan halvsov på tåget. Var så otroligt trött, jag kunde inte hålla mina ögon öppna.
När vi kom hem gick jag direkt in i duschen. Jag fyllde badkaret med vatten och badskum och sedan badade jag i runt en timme.
- Beleey är du klar? Jag vill också duscha.
- Jaja, vänta, jag ska bara byta om.
Jag reste mig upp ur badkaret, mina fingrar såg ut som russin, eller det gjorde de nästan alltid efter att jag hade duschat/badat. Jag satte på mig min badrock och mina Hallo-Kitty tofflor, sedan gick jag ut ur badrummet. Jag sa godnatt till mamma, sen gick jag och la mig i sängen och smsade med Juan. Han var inte alls som han brukade vara varje kväll. Han brukar ringa mig och prata med mig i telefon tills jag somnar, men han hade inte ringt än, och klockan var redan elva på natten. Jag knappade in hans nummer på min mobil och ringde.
- Hallå?
- Hej, asså, jag kan inte sova kan du snacka?
- Nej.
- Jaha... Men har det hänt något?
- Men nej, jag vill sova. Hejdå älskar dig.
Sedan la han på, jag hörde inte ens att han sa älskar dig hörde bara någon som mummlade, men helt ärligt så orkade jag inte bry mig längre, om han vill vara dryg så får han vara det. Det kanske är bäst om jag snackar med honom i skolan imorgon. Eller om hans ens vill snacka?
Jag lade mobilen på det lilla bordet brevid min säng, sedan somnade jag.
Hoppas ni blev nöjda med episode 4. Början av novellen kan vara rätt tråkig! Vi vet, men vi har massa ideer som kommer snart när de ska till paris! Kommentera lite nu ;)
peace out!

Kommentarer
Postat av: A N G E L I J N A

fin blogg:)

2011-04-15 @ 07:10:32
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: Marina

skit bra

2011-04-15 @ 07:24:39
Postat av: märta

omg fett bra!!! vilken tönt den där juan e, längtar tills episode 5 kmr!!!

2011-04-15 @ 09:00:42
Postat av: Lina

mermer!

2011-04-15 @ 09:04:39
Postat av: Nina

OMG jag döööör vad bra, nästa avsnitt nuu! :D <3

2011-04-15 @ 09:04:55
Postat av: elin - foto -

godmorgon ! :)

2011-04-15 @ 10:02:49
URL: http://elinsrunaway.blogg.se/
Postat av: Johanna

>Älskar älskar älskar ditt hår, det värkar som om det händer mkt i ditt liv, de är alltid roligt! ;)

2011-04-15 @ 10:58:47
URL: http://photeshop.blogg.se/
Postat av: jag

mer, jätte duktig ju! :D

2011-04-15 @ 13:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0