Episode 7 I just want to say that I love you

Steffi skakade på huvudet. Efter det var hon kvar en stund, sen gick hon hem. Jag pluggade istället för att gå på träningen. Tillslut kom mamma hem, vi kollade på tv åt och myste. Efter en stund blev jag trött.
- Mamma jag går och lägger mig.
Jag pussade mamma på kinden sen gick jag till min säng och somnade på en sekund.




Jag vaknade nästa morgon av att min mobil ringde. Det var okänt nummer,och precis innan jag skulle svara så la personen precis på. Jag tog upp mobilen för att se om jag hade fått några sms från Juan,men det hade jag inte.

Klockan var runt 7. Men jag var så trött! Jag ville inte up. Jag började klockan nio, men jag skulle hinna fixa mig också. Men tillslut så tvingade jag upp mig själv upp ur sängen.Jag gick fram till min garderob och tog fram lite kläder att välja bland.Det fick bli ett par jeans,ett vit linne och en jeans jacka. Jag gick till köket för att ta något att äta,men jag kom på att jag inte var hungrig. Men försäkerhets skull så gjorde jag en kopp te och en banan. Jag satte mig ner vid köksbordet och kollade ut genom fönstret. Det var en solig dag och jag kände verkligen att våren var här. Mamma kom in genom dörren ett par minuter senare,hon gick och satte sig mittemot mig. Hon log med ett stort leende. Hon var så vacker när hon log.Min mamma, världens bästa.
-Älskling,du måste börja röra dig mot skolan snart. Annars kommer du försent. Sa mamma och log stort.
-Haha men ja mamma,jag ska ut snart,svarade jag och log lite smått tillbaka,
Jag drack upp mitt snabbt,sen satte på mig mina skor,gick ut ur dörren och började gå mot tunnelbanan. 

När jag var framme i skolan gick jag fram till mitt skåp för att ta fram mina böcker. Maria och några av hennes kompisar gick förbi,alla hade en bitchig look på deras ansikten. Och såklart så var jag tvungen att kolla tillbaka med en ännu bitchigare look. Maria kollade chockat på mig,jag vet faktiskt inte varför. Men jag bara ignonerade henne och hennes kompisar,och började gå mot mitt klassrum. 

Dagen gick fort,men ändå långsamt. På vägen hem så träffade jag Steffi,och vi bestämde oss för att åka hem till henne. Hos henne gjorde vi inte så mycket,vi var inne på facebook för det mesta. Jag bestämde mig för att lägga på lite nagellack,och exakt när jag höll på att lägga på på pekfingret så skrek Steffi så att det kom på min hand istället.

-OMG!
-Men vafan Steffi!Men vad äre? Sa jag oroligt.
-Maria,hon e singel,hon va ju inte singel igår, hon var ju tillsammans med den där killen? Tror du att det är pågrund av Juan? Sa Steffi och kollade på mig som om hon hade sett ett lik.
-Va nej,du skojar? Eeeh tror inte det, sa jag lite osäkert. 

Sisst Maria var singel så hände det bara en massa dåliga saker,allt hon ville ha när hon var singel var Juan. Men sen blev hon ihop med den där andra killen och då slutade hon bry sig om Juan.Eller? Jag visste inte vad jag skulle tro,och jag kände mig jävligt trött. Så jag bestämde mig för att åka hem. 

Hemma så gjorde jag inte så mycket,det var så tråkigt. Mamma satt i vardagsrummet och kollade på något dåligt matlagnings program. 

-Mamma,jag går in och duschar. Ropade jag från mitt rum. Till svar fick jag ett "-Mmm gör de", mamma brukade nästan aldrig lyssna på mig när hon satt att kollade på sina matlagnings program. Laga mat och att måla var hennes saker. Sakerna som beskrev mamma. Jag hoppade in i duschen,tog en snabb dusch och gick ut igen. Jag la mig i sängen med mina koss på och satte på lite musik.Som vanligt fick det bli Justin Bieber. Sedan somnade jag... 

Onsdagen och torsdagen gick snabbt,jag var så taggad att jag började packa redan på onsdagen. Och på torsdagen så gick jag ut med Steffi.Vi hängde lite i stan, och tågluffade lite,och tog en massa bilder. Jag kommer verkligen att sakna henne! Min fina Steffi, min bästavän! Vi hade en liten myskväll hemma hos mig med lite chips och popcorn, vi satt och tog bilder med min webcamera,jag slängde på mig en coca cola tröja och Steffi tog en Amreikans tröja, som jag hade köpt förra året när jag var i Los angeles.Efter det kollade vi på filmen Freedom writers. En riktigt grym film! Steffi ville sova hos mig, så det fick hon göra, men jag skulle gå upp ganska tidigt på fredagen, för att jag skulle till... PARIS! Tänk,nästa dag dagar så kommer jag stå framför eiffeltornet och ta en massa bilder. Åhh längtar redan...

Förlåt för att förra episoden blev så kort! Det här blev längre iallafall :)
Nu ska de till Paris, och de kommer hända en massa saker! Sluta inte läs, vi försöker göra så många episoder som möjligt på en dag. Kommentera!

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Lisa ~ Mode & Vardag ~

Superfin blogg!

Hur är läget? :-)

2011-04-15 @ 21:51:43
URL: http://lisaablom.blogg.se/
Postat av: Marina

undrar vad som kommer hända i Paris <3

2011-04-15 @ 21:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0