Episode 9 I just want to say that I love you

Mamma kollade bara på mig och nickade, sen gav hon mig en stor kram.
När vi hade checkat in på hotellet tog vi hissen upp till hotellrummet. När vi öppnade dörren kunde jag inte tro mina ögon, helt sjukt. Rummet var så fint! Jag sprang direkt till fönstret för att se utsikten, det var mot eiffeltornet
- Mamma hur hade du...
Jag hann inte avsluta min mening innan mamma bytte samtals ämne, jag ville fråga henne hur hon hade råd med allt det här, men mamma avbröt mig.
- Så Beleey, Byt om nu, vi ska ut och käka, ta på dig en fin klänning, jag har en överaskring åt dig!

Jag struntade i att fråga om hur hon hade råd med allt det här. Istället sprang jag till våra resväskor. Jag kastade ut alla kläder som jag hade tagit med mig. Jag kunde inte hitta något att ha på mig.
-haha men älskade vän ta det lungt,vi kommer att vara här hela veckan,sa mamma och skrattade lågt åt sitt egna skämt.
-men ärligt mamma,jag har inget att ha på mig! Jag tog inte med mig några klänningar. Jag trodde inte att det skulle vara så varmt här!
-haha men här,sa mamma och gav mig lite pengar. Gå och köp en klänning och kom sen tillbaks till hotellet,så går vi ut.
-tack,tack,tack mamma! Älskar dig! Men jag vill inte lämna dig här på hotellet ensam.
-älskling,gå ut nu och bry dig inte om mig. Jag klarar mig.
-okej mami,hejdå
-hejdå gumman,ha det så kul.

Jag kände mig så fri,som att jag var med i en dröm. Allt var så osannolikt! Jag sprang runt på gatorna och in i olika affärer. Jag hade promenerat runt i ungefär 40 minuter när jag såg affären forever 21. Hade hört talats om den innan,Steffi hade en gång köpt en skit snygg tröja,om jag hittar den,då ska jag gå och köpa den.
Jag sprang in i affären och det första jag såg var en helsvart klänning,jag blev kär. Jag sprang in i omklädnings rummet med klänningen i storleken xs. Jag prövade den och den satt perfekt. Jag gick till kasan och betalade för klänningen,sedan började jag gå tillbaks till hotellet. På vägen till hotellet så stannade jag och köpte lite glass,sedan satte jag mig vid en bänk som låg nära en liten flod,tvärs över effeltornet,och bara njöt. Men efter ett tag böjade det bli ganska tråkigt. Så jag började röra mig mot hotellet.
Mamma satt på balkongen och läste en bok när jag kom in i hotellet,jag gick fram till henne och gav henne en kram och sedan en puss på kinden. Mamma log,stort.
Jag sprang in i duschen,rakade mina ben o tvättade håret. När jag var klar så gick jag ut ur badrummet och in i mitt vackra sovrum. Gud vad vackert det var! Jag önskar att jag bodde här. Jag fönade mitt hår,sen började jag platta det. När jag var klar sminkade jag mig själv lite lätt,puder och maskara. Jag satte på mig mina convers som
passade perfekt till klänningen,och gick sedan ut till mamma som fortfarande satt på balkongen och läste.

-wow... Du e så vacker älskling.
-ha ha visst... Men mamma kom igen,jag vill veta vad min överaskning är för nått.
-ja,ja jag kommer. Ska bara sätta på mig min nya kjol,sen kan vi åka

Åka? Vadå åka? Taxi eller? Men aja,jag satte mig på balkongen och väntade tills mamma var klar. När hon var det så kom hon ut ur sitt rum och vi gick ner till receptionen. Mamma sa att taxin skulle vara här när som helt,och ungefär 5 minuter senare var taxin framme. Det var en svart taxi,den första svarta taxin som jag hade sett hitills,alla andra var gula. Vi gick in och den började köra. Några minuter senare var bilden framme och jag och mamma gick ut ur bilen. Jag blev chockad,det såg underbart ut.

-haha suprise! Sa mamma med en glad röst.
-Mamma det ser underbart ut! Fan vad fint!
-vad glad jag blir,du gillade överaskningen!
-haha men såklart,vad trodde du?!

Det här kan inte vara sant,jag drömmer. Mamma hade sattit upp ett bord med ljus och blommor,som i en dröm. Åh min mamma är bäst! Den finaste mamman i hela världen. Vad skulle världen vara utan henne? Bara tanken fick mig att rysa,men hon har lovat,hon har lovat att aldrig lämna mig. Jag älskar henne med hela mitt liv! Min mamma...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom igen! MEER!

2011-04-16 @ 13:59:19
Postat av: zehra

Grymt bra blogg!

2011-04-16 @ 14:29:07
URL: http://seraas.blogg.se/
Postat av: zehra

Hej du kan vinna en bloggsvar invite av mig om du följer reglerna i inlägget här : http://seraas.blogg.se/2011/april/bloggsvar-tavling.html#comment jag lottar ut vinnaren någon gång under påsklovet! Kram lycka till!

2011-04-16 @ 14:29:12
URL: http://seraas.blogg.se/
Postat av: alicia

jättefin header!:)

2011-04-16 @ 15:54:14
URL: http://aliciamikaela.blogg.se/
Postat av: Sanna

Bra =)

2011-04-16 @ 16:53:13
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: cornelia svensson ♥

allt bra?

va med i dagens blogg!

- direktlänk -

http://svenssonohyes.blogg.se/2011/april/174.html#comment

om du är med, lycka till!

p s, f i n b l o g g ! ♥

2011-04-17 @ 19:49:52
URL: http://svenssonohyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0